Zápis změn (včetně změny technických parametrů)
Jedná se o jakoukoliv změnu podléhající zápisu do registru vozidel. Jsou to všechny úkony, které mají vliv na změnu údajů v registru vozidel a v dokladech vozidla. Zápis změny údajů do registru vozidel musí být v souladu se zákonem realizován do 10 pracovních dní od vzniku dané změny.
Co je ke změně potřeba
- formulář – Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel
- osobní doklady vlastníka
- velký technický průkaz
- malý technický průkaz (osvědčení o registraci vozidla)
- soukromá osoba cizinec – kopie dokladu o pobytu minimálně na dobu 6 měsíců
- neověřená plná moc od leasingové společnosti k provedení změny (jen v případě, je-li vozidlo zakoupeno na leasing)
- správní poplatek za změnu je ve výši 50 Kč/jedna změna
Doklady požadované pro zápis dané změny
- zápis tažného zařízení - typový list, který musí plně odpovídat schválenému vzoru (datum vystavení, razítko a podpis držitele schválení) a který dále potvrzuje odbornou montáž tažného zařízení na vozidlo (buď odborná firma s pověřením k montáži tažných zařízení, nebo stanice STK prostřednictvím protokolu) a nově je od 1.3.2021 nezbytné spolu s typovým listem předat i vytištěnou kopii pověření k montáži daného tažného zařízení
- změna příjmení/názvu společnosti – do plné moci uvést nové příjmení/název společnosti (u právnických osob musí být změna viditelná ve výpisu z OR)
- změna bydliště/ sídla společnosti - do plné moci uvést nové bydliště/sídlo (u právnických osob musí být změna viditelná ve výpisu z OR)
- zápis jiného rozměru pneumatik – originál potvrzení od autorizovaného zástupce výrobce
- změna barvy vozidla – není nutné dokládat další dokumenty
- prodloužení platnosti ORV u cizinců – kopie dokladu o pobytu, kde je vyznačena jeho platnost apod.
V případě zastupovaní naší Agenturou Kryštof je navíc potřeba
- plná moc s neověřeným podpisem vlastníka (formulář zde)
V případě jednání za firmu požadujeme:
- fyzická osoba – plná moc s neověřeným podpisem
- právnická osoba – plná moc s neověřeným podpisem majitele (jednatele) firmy
Cena za vyřízení je ve výši 300,- Kč
Veškeré doklady se předkládají v originálu, popř. v ověřených kopiích, vždy jedná osoba oprávněná nebo osoba s úředně ověřenou plnou mocí.